Friday 26 May 2017

Tips untuk ibu menyusu semasa berpuasa

Dulu saya adalah salah seorang pengguna pelbagai jenis milk booster ketika berpuasa.  Dan ada ketika saya nak banyak kan susu dengan jaga makanje.  Tapi since saya bekerja dan ada 2 anak kecik masa tu memang tak boleh.  Bayangkan sampai rumah dalam pukul 6ptg kadang-kadang 6.30, balik nak pergi bazar dah lambat.  

Masak secara ekspres menjelang nak buka, dapat minum air, makan 2-3 suap anak dah nangis nak susu. Lepas tu nak makan lagi dah penat.  Terawih pun xcomplete. Kat tempat kerja pun lemauje.Jadi dahla kurang tenaga dan penat lepastu makan pun tak jaga memang senang tak sihat.

Baru2 ni saya dapat ganti puasa dengan jayanya walau menyusukan Qadeer.Compare Qadeer dengan kakak2 dia qadeer memang kuat menyusu. Jadi kat sini saya nak share pengalaman ganti puasa.



1)Saya sahur nasi dan vitalea je. pukul 10 dah gigil dan saya buka

2) sy sahur roti,esp,vitalea dan vit c.Alhamdulillah tak rasa lapar dan gigil pun.  Dahaga pun tak rasa sangat. Susu badan pn lg meriah dr biasa.Cuma dekat nak buka kaki ada cramp.Buka dengan Performance Drink masa solat dah ok cramp nya.  

Jadi suka saya di sini nak semua ibu menyusu tidak risau tentang puasa anda.Shaklee kan ada.  Di sini saya nak cadangkan Set Puasa untuk ibu menyusu bagi mengelakkan keletihan,dahaga,menggigil dan kejang kaki.  Set Puasa ni terdiri dari

a)Performance Drink-mengatasi rasa dahaga. Air isotonik seperti 100plus kurang gula dan tidak bergas.  Merupakan minuman berelektrolit yang dapat maintain cecair dalam badan lebih lama. Rasa pun sedap sebab rasa macam air Tang.


b)ESP+ Mealshakes - mengatasi rasa penat dengan sahur yang berkualiti dan memberi kenyang yang lebih panjang.


c)Vitalea,B complex dan Vitamin C-memberikan nutrisi pelengkap supaya tak senang jatuh sakit dan stress.  Stress jg boleh mengurangkan susu ibu.

Jadi buat ibu yang menyusu di luar sana,jom puasa dengan Set Puasa Shaklee.Memang berbaloi.

Berminat?WHATSAPP SAYA SEGERA FATHIMAH-0132480986

ATAU


No comments:

Post a Comment