Monday 29 May 2017

Cantik dan kurus semasa raya

Ramai orang mengimpikan badan yang kurus.  Lagi-lagi setelah berkahwin dan beranak badan bagai dipam-pam walaupun kadang-kadang makan ala kadar je.  Mana taknya dah penat seharian buat kerja umah lepastu anak menangis nak tak nak capai aja la yang cepat dan senang dimakan sedangkan makanan tu takdala berkhasiat mana.

Lepas tu mentaliti orang kita asal nak kurus je mesti kena sekat makan kan?Sebenarnya kalau nak kurus, bukan kena sekat makanje, tapi hanya perlu sekat makan makanan yang tak berkhasiat.


Yang buat badan berisi bagai di pam-pam itu bukan lah sebab kita banyak sangat makan sayur atau buah, tapi sebab banyak sangat makan ayam goreng dan nasi lemak 2-3 bungkus untuk sarapan. Itu belum kira pencuci mulut macam ais krim dan kek. Nak-nak kat tempat keje rajin buat pot luck atau buat jamuan. Sekali dengan makanan hipster macam pisang goreng cheese, burger,murtabak cheese dan ice blended lagi.


Bila makan banyak makanan tak berkhasiat ni, mulala parasit akan mula beranak-pinak dalam badan kita.Parasit tu adalah mikroorganisma seperti bakteria ataupun cacing.


Parasit ini akan menyerap nutrien dari makanan yang kita makan, menjadikan badan kita tidak mendapat nutrien yang sepatutnya.


Ini sekaligus akan membuatkan badan asyik menghantar isyarat lapar sebab ingatkan kita belum makan sedangkan parasit tadi yang telah menyerap zat makanan kita. Parasit juga boleh memakan sel2 dalam tubuh badan sehingga boleh menyebabkan jangkitan.


Kurangnya nutrien juga menyebabkan sistem metabolisma badan menurun seterusnya menyebabkan berat badan susah nak turun.


Produk Kuruskan Badan Tanpa Berlapar


Banyak produk di luar sana yang menawarkan program untuk menguruskan badan dengan segera.  Ada juga pil kurus yang berlabel herba untuk mengaburi mata pelanggan untuk menguruskan badan tetapi ada sibutramine atau sintetik sibutramine.


Tahukah anda bahawa sibutramine boleh menimbulkan banyak risiko seperti serangan jantung dan angin ahmar.  Tetapi ini tidak cukup untuk menakutkan golongan yang nak kurus ni.  Yang paling teruk kesan penggunaan ubat kurus yang ada sibutramine ni adalah penyakit mental seperti psikosis, split identiti dan delusional disorder.


Jadi di sini saya ingin mencadangkan produk yang  terbaik dan selamat untuk menguruskan badan iaitu Set Detoks Shaklee.  Tetapi amalan produk ini perlu seiring dengan Program Detoks Parasit supaya kesan yang baik dapat dirasai



Set Detoks ini terdiri dari 5 jenis vitamin untuk menyingkirkan parasit yang membuatkan berat badan susah nak turun.


Di samping itu, bila dah keluarkan parasit dari badan, jangan lah pula tambah parasit baru dengan tidak menjaga pemakanan. Nanti susah nak nampak hasil.


Program Detoks Parasit


Objektif Program Detoks Parasit ini adalah untuk membantu badan supaya badan sihat dan cergas. Bila badan cergas, sistem imun badan akan kuat dan parasit susah nak melekat dalam badan.


Antara intipati program ini termasuklah :


- Banyakkan memakan sayur hijau dan buah-buahan

- Elakkan makanan berikut : Makanan berproses seperti gula putih, roti putih dan makanan berasaskan tepung putih
- Elakkan juga minuman berkafein seperti teh dan kopi
- Amalkan makan 6 kali sehari

P.s : Makan 6 kali sehari ini penting untuk menguruskan badan supaya badan kita tak lapar.Makan sikit2 tapi banyak kali konsepnya.


Kalau badan kita lapar, kita akan mudah mengambil makanan dalam kuantiti yang banyak.


Jadi makan 6 kali sehari iaitu makanan yang tinggi fiber dan protein supaya kenyang lebih lama.


Insya-Allah saya akan sertakan Cadangan pemakanan untuk seminggu dengan setiap belian Set Detoks Shaklee untuk kuruskan badan. 


Jom lihat testimoni mereka yang berjaya detoks dengan detoks Shaklee.







Nak dapatkan Set Detoks Shaklee?



HUBUNGI/WHATSAPP saya FATHIMAH 0132480986  


#shakleeeffect       

No comments:

Post a Comment