Saturday 29 April 2017

Endometriosis Penyebab Sukar Hamil

APA ITU ENDOMETRIOSIS?
Endometriosis adalah salah satu penyakit lazim yang boleh menyebabkan ketidaksuburan di kalangan wanita. Ia disebabkan oleh ketumbuhan selaput dinding rahim (endometrium) di luar rahim seperti di kilang telur, dinding pelvis, saluran peranakan, usus, faraj dan pundi kencing. Selaput endometrium yang di luar rahim ini juga akan menebal dan berdarah semasa kitaran haid akan tetapi ia tidak dapat mengalir keluar dari tubuh. Ini boleh mengakibatkan inflamasi tisu di sekelilingnya dan seterusnya penghasilan tisu parut . Apabila ini terjadi kilang telur boleh terlibat dan membengkak dan darah kotor berkumpul di dalamnya (‘endometrioma’), manakala saluran peranakan juga boleh rosak dan tersumbat.


TANDA-TANDA ENDOMETRIOSIS
  • Sengugut
  • Sakit semasa melakukan hubungan intim bersama pasangan
  • Kemandulan
  • Sengugut sebelum datang haid
  • Turun darah haid yang banyak atau tidak menentu
  • Sakit perut yang kronik
CARA-CARA MENGATASI
  • Lakukan senaman
  • Minum Air Mencukupi
  • Jaga Pemakanan. Makan makanan:

1)Tinggi serat-Makanan seperti  oat, bijirin, buah citrus boleh membantu penghadaman dan menyingkirkan hormon estrogen berlebihan dan merencat penyerapan semula hormon estrogen.  Hormon estrogen terlibat dengan penebalan selaput pada rahim dan luar rahim serta kitaran haid.


2) Tinggi zat besi-Makanan seperti sayur hijau menggantikan zat besi yang banyak hilang semasa haid.

3)Tinggi vitamin B dan antioksida-baik untuk hati dan sistem imun yang sihat.Hati yang sihat baik untuk keseimbangan hormon.  Ini kerana hati akan detoks bahan kimia dan menyingkirkan hormon berlebihan.

4)Kaya Omega 3-Makanan seperti minyak ikan dan chia seed membantu mengawal keradangan dengan menghasilkan prostaglandin yang baik untuk mengurangkan radang dan mempercepatkan penyembuhan tisu .  Perkara ini penting dalam meredakan simptom endometriosis.

SUPPLEMEN SHAKLEE UNTUK ENDOMETRIOSIS

Di sini saya ingin mencadangkan supplemen Shaklee yang sesuai untuk masalah endometriosis:
1. Vita-Lea-kaya dengan zat besi dan merupakan makanan pelengkap tubuh.

2. B-Complex-mengandungi vitamin B yang baik untuk keseimbangan hormon.

3.GLA Complex-membantu mengawal keseimbangan hormon dan meningkatkan kesuburan wanita.

4. Omega Guard-Kaya dengan DHA dan EPA yang merupakan asid lemak omega 3 yang membantu mengurangkan keradangan

5.Sustained Release Vitamin C-kaya antioksida dan membantu meningkatkan penyerapan zat besi untuk menghasilkan sel darah merah yang sihat.

Dan yang paling bagus adalah Vivix kerana mengandungi antioksida yang sangat tinggi.


KENAPA VIVIX?
Vivix merupakan supplement semulajadi yang dihasilkan daripada 15 polifenol dan resveratrol yang mempunyai kepekatan dan ketulenan yang tinggi. Banyak kajian yang dilakukan oleh saintis mengaitkan kejayaan sebatian resveratrol dalam menangani masalah endometriosis kerana ia bersifat antioksida dan antiradang. Bermula dengan mengurangkan simptom-simptom kesakitan sehinggalah kepada kejayaan wanita untuk hamil.  Anda boleh buat bacaan tambahan di medtube.net.
Oleh itu, Vivix adalah usaha yang paling tepat untuk wanita endometriosis yang cuba untuk hamil. Ianya sangat berbaloi untuk dicuba daripada anda menunggu tanpa sebarang usaha ataupun terpaksa melakukan pembedahan.
Kepada anda yang mungkin alami endometriosis yang sedang membaca artikel ini, jangan bertangguh lagi untuk mendapatkan cahaya mata. Kesuburan wanita makin lama makin rendah dengan meningkatnya umur. Jangan menunggu sehingga lebih banyak kesakitan yang perlu anda lalui.Keputusan anda hari ini sangat berharga.

Hubungi saya Fathimah Azzaharah Kamaludin-0132480986

                                              atau
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9be89cc935e1bd7b1c5e6390902ce098


#shakleeeffect

#tsunamishaklee

# liveisamazing

No comments:

Post a Comment